Microsoft Teams – Tips til elevstyring
3 tips og nye funktioner i Microsoft Teams som kan være til gavn under fjernundervisning.
3 tips og nye funktioner i Microsoft Teams som kan være til gavn under fjernundervisning.
For nyligt har vi optaget en nyt kursus omkring mentalt overskud i hverdagen.
MINDFULNESS
af Rikke Østergaard
Med mindfulness i vores hverdag får vi mere ud af livet. Mindfulness styrker vores arbejdshukommelse og mentale helbred.
Kursus tilrettelagt for skoleledere, lærere og pædagoger. Se hvordan du kan bruge mindfulness til styrke din undervisning
Vi danskere har potentiale til at være verdens lykkeligste, men hverdagen er for mange en kamp for at overkomme to-do-lister og overleve forventninger. Vi drøner af sted for at opnå mere, købe mere og være bedre udgaver af os selv. Alligevel er mange af os ofte småutilfredse og drømmer om mere tid, overskud og glæde.
Ny forskning viser, at der i taknemmelighed ligger en kæmpe kraft. Med taknemmelighed kan du optimere din hjerne, styrke dit immunforsvar, påvirke dit humør og blive bedre til at huske. Du kan også opnå en bedre nattesøvn, tiltrække flere penge og særlige venskaber og skabe det liv, du inderst inde drømme om.
I TAK får du indsigt i alle taknemmelighedens gode egenskaber og lærer at arbejde med taknemmelighed, så det bliver en naturlig del af dit liv.
8. oktober 2020, kl. 13.30-15.00
Spinderihallerne, Spinderigade 11, Studie i13, Vejle.
BRIAN DEGN MÃ…RTENSSON
er cand.pæd. i pædagogisk filosofi og lektor ved UC Sjælland.
Specialdidaktik handler om arbejdet med elever, der har det svært i skolen. Kurset har udgangspunkt i den specialpædagogiske fagtradition, hvor især socialpædagogikken og specialundervisningsbegrebet har haft betydning. Den afspejler derudover en bevægelse i retning af et mere inkluderende fagsyn, hvor man hellere taler om elever i en situation, der er vanskelig eller kompliceret, frem for om elever med vanskeligheder.Â
Dagsorden
– Specialdidaktik, hvad er det?
– Dansk specialpædagogik i medgang og modgang
– Den nyere specialpædagogik – nogle teoretiske bevægelser og et svar
– Vi ved en masse – men der sker for lidt
– Hvad er mÃ¥let?
– Kvalitativ inklusion
– Ressourcepersoner/vejledere
– Teamsamarbejde som en ressource
– Det specielle ved specialdidaktik?Â
– Almen didaktik og specialdidaktik
– Specialdidaktiske overvejelser
– Specialdidaktik i praksis
Kaare Thomsen | Som leder eller vejleder har du opgaven at gennemføre samtaler der ikke altid er lette at gå til. Hvis du helst ville udskyde eller undgå disse situationer, er dette kursus noget for dig. Her får du nemlig en ny værktøjskasse der giver dig resurser til at gøre det rigtigt og i tide.
Vil du blive bedre til at støtte børns leg? Sætte legen højere på dagsordenen i jeres dagtilbud? Så er dette kursus noget for dig.
Hej. Jeg hedder Ole Løw og jeg vil i min første LearnUP kursus præcisere indledningsvis begrebet dialog og svarer på spørgsmålet – hvorfor dialogorienteret undervisning?
At udvikle stærke læringsmiljøer med fokus på at give sprogmiljøet gode betingelser i institutioner og skoler er ingen enkel sag – og slet ikke, når vi også skal skabe en rød tråd i barnets liv!
Februar 2020 | LEARNUP har indgået samarbejde med Forlaget DAFOLO omkring udvikling af online kurser til platformen. Aftalen indebærer, at DAFOLOs pædagogiske konsulenter bidrager til indholdet i LEARNUP i 9 forskellige temaer.
Se her for kommende kurser:
https://learnup.dk/snart/